Healthy living – Food ideas and diet plan

Sziasztok ! 🙂

Mint ahogy az előző posztomban ígértem, ma összeírok Nektek pár alternatívát a nap legfontosabb étkezéseire,
és mivel Én imádok sütni, ezért arra gondoltam, hogy megosztok veletek pár finomságot is, amivel
meglephetitek saját magatokat és a családotokat is! 🙂
Remélem kipróbáljátok a személyes kedvenceimet, amiről tudok, csatolok Nektek saját képeket is.
Azt szeretném kihangsúlyozni, hogy ez az összeállítás nem egy fogyókúra alapja, hanem egy fajta egészséges ÉLETMÓDÉ, ezt nem két hétig kell tartani, így már lassan 2 éve így táplálkozom, higgyétek el, hogy élvezem, sőt, amikor egy hónapban egyszer ‘bűnözök’ (ami nem hiszem, hogy nagy vétek lenne) az sokkal jobban esik, bár megmondom őszintén, legtöbbször furdal egy kicsit a lelkiismeret.
Azt sem tudom elégszer kiemelni, hogy elégszer egyetek, és ne sokat. Így soha nem lesztek farkas éhesek, és nem fogtok felfalni egy nagyobb méretű hűtőt.

Reggeli 

oatmeal : Nekem ez a favorit reggeli menü, amit el lehet képzelni. Egyszerű, finom, és rendkívül sok mindennel lehet kombinálni. A receptem: fél bögre zabkása, fél bögre tej, fél bögre víz, ízlés szerint fahéj, édesítő vagy méz, és egy csipetnyi só. A zabkása tökéletes szénhidrátforrás, ami ugye megfelelő reggelre, ilyenkor nyugodtan lehet bevinni szénhidrátot a szervezetbe, hiszen szükségünk van az energiára. A tetejét nyugodtan pakoljátok meg gyümölccsel, akár többfélével, én szoktam még goji bogyóval díszíteni, ami nagyon egészséges. 🙂

oat

healthy-breakfast-130912

A másik kedvenc reggelim, a protein pancake. Hál’ isten, itt a nyár, úgyhogy már arra sem kell fognunk az egészségtelen táplálkozást, hogy nincs időnk rá. Ami egyébként szerintem egy közhelyes kifogás. A protein pancake legegyszerűbb receptjét szoktam elkészíteni reggelente, ami két tojás és egy banán. A banán, mivel elég nagy a kalóriatartalma a többi gyümölcshoz képest, nem fogja hagyni, hogy a következő étkezésig éhes legyél, fóleg, hogy a palacsintát olyan gyümölccsel, light joghurttal eheted, amivel csak szeretnéd.

breakfast

Előszeretettel fogyasztok reggelre hasonlóan készített gofrit, teljeskiörlésű lisztfélékből, ha rákerestek a neten a receptekre, biztos vagyok benne, hogy megtaláljátok a Nektek szimpatikusat.

healthy-breakfast-ideas-02-pg-full
Ha valaki nem pártolja az édesebb dolgokat, akkor meleg szívvel ajánlom az omlettet. Rendkívül egyszerű, és mindig feldobja a zöldségeket. Nem beszélve arról, hogy egy tojásban kb. 70 kcal van, így nyugodtan ehetsz hozzá egy teljeskiörlésű zsemlét, vagy piríts hozzá egy szelet grahamm pirítóst, amire ha ráteszed az omlettet, szerintem nyertes.

MG_5305_omlett_1000px

Tökéletes reggeli a jő minőségű, teljes értékű gabonapehely, hogyha úgy gondolod, hogy nincs időd vagy kedved a fentiek elkészítésére. Egyed natúr joghurttal, vagy gyümölccsel, vagy akár kombinálhatod is a kettőt. Egyszerű, de nagyszerű! 🙂

yogurt with muesli and berries in small glass
yogurt with muesli and berries in small glass

Ebéd

Megmondom őszintén, az ebéd az én életemben is egy sarkallatos pont (volt), hiszen tisztában vagyok vele, hogy sokan a mamánál esznek, vagy egy adott helyen, ahol nem te döntöd el, hogy mi kerül fel a tányéradra. Én ezt úgy küszöbölöm ki, hogy mindig csak azt a részét eszem a menünek, amit megengedhetek magamnak, azonban már a család tisztában van az egélszséges életmódommal, így ezt tiszteletben tartják, és teljes mértékben megértik.
Egyébként nagyon szeretem ebédre a krémleveseket, legyen az tökből,brokkloliból,hagymából vagy akár zellerből. Én ezekkel nagyon jól is tudok lakni. VIszont ha Te nem vagy ez a típus, akkor egyél csirkemellet, vagy halakat, Nekem a kedvencem a lazac. Nagyon gyorsan el lehet készíteni, és szerintem isteni. A panírt felejtsétek el, dobjátok fel a tálat minél színesebb zöldségekkel, például brokkolival, karfiollal, spárgával, répával, édesburgonyával, kaliforniai paprikával, édes köménnyel, a fantáziátok legyen határtalan. Én ezeket a zöldségeket egy kis oliva olajon szoktam megpárolni, megmondom őszintén, bármikor, bármennyit megtudnék belőlük enni.
Úgy gondolom, hogy a fent említett reggelik is büntetlenül ehetők még délben, egyedül estére nem a legalkalmasabbak.

cats1

A képen főtt zöldségek vannak a tálban, amire sajtot pírítottak, azóta én is elkészítettem, és szerintem isteni. A zöldségeket piríthatjátok is.
Szeretem ezenkívül a főzelékeket, plusz a zöldséget még bulgurral és rízzsel szoktam fogyasztani.
Tudom, hogy nem valami változatos, de mivel amúgy sem vagyok az a fajta, aki mindent megeszik, így ezek között az alternatívák között variálok.

Vacsora

Mivel mindannyian a tudatában vagyunk annak a ténynek, hogy nem mindegy, hogy mikor fogyasztjuk a vacsorát, ezért felhívom a figyelmet arra, hogy egy 7-fél8 után már ne történjen meg, mivel éjszaka nem tudja megemészteni a szervezetünk a bevitt táplálékot, és ráadásul már nem sok esélyünk van lemozogni ilyenkor a bevitt kalóriákat, mivel szerintem este mindenki jobban szeret heverészni a kanapén.
Én személy szerint nem csinálok nagy ügyet a vacsorából, sokszor az ebédről megmaradt zöldségeket eszem meg, de a kedvencem, ha csinálok egy nagy tál salátát, amire rakok tonhalat, vagy tojást, de gyakran fogyasztom light mozarellával vagy cottage cheese-zel. (Mindenképp próbáljátok ki, ha még nem tettétek, egyszerűen isteni.)
Valamikor, amikor elfogy itthon a zöldség, kénytelen vagyok más opciót találni, ilyenkor előveszek egy teljeskiörlésű pékárut, és ezt kényszerülök megenni, de úgy gondolom még mindig jobb, mint egy tál makaróni. -Hozzáteszem, erről sem kell lemondanunk például ebédre, hiszen van a boltban már teljeskiörlésű tészta is.
Vacsorára preferálom még az uborkasalátákat, de sokszor összekeverem a túrót tejföllel, és ezt eszem.
Mint látjátok a képen is, a kenyeret én is legtöbb esetben aponettel, vagy wasa-val (Spár) vagy ezeknek a készítményeknek a Lidl-ös fajtájával helyettesítem. Nyugodt szívvel egyétek szendvicsként is. 🙂

cats

Nasi

Mivel említettem, hogy nagyon szeretek sütni, ezért mutatok Nektek pár kreálmányt, aminek a receptjeit megtaláljátok a neten. Az én kedvencem a zabpelyhes, teljeskiörlésű lisztes, almás, fahéjas, étcsokis keksz, a családé inkább a sós tönkölyös rúd, vagy a teljeskiörlésű, zsírszegény túróból készült pogácsa, de sokszor ha nasizni támad kedvem, akkor gyümölcshöz, vagy egy light joghurthoz nyúlok. (A jogobellának nagyon széles kínálata van ebből, csak ajánlani tudom!)

cats

eper

keksz

Gondolom mindenki tisztában van vele, hogy a fogyás 70%-a a táplálkozáson múlik, tehát erre tessék nagyon odafigyelni, de sport nélkül nem lesz olyan az eredmény amilyet szeretnétek.
Remélem tudtam segíteni ezzel a poszttal, vagy legalább pár ötletet adni Nektek, és egy lépéssel előrébb vittelek Titeket az egészséghez vezető úton.
Ne adjátok fel, ez nem két hetes történet, mint már említettem, ez egy hosszú folyamat, viszont higgyétek el, nagyon hálás lesz még Nektek ezért a saját testetek.

Jó étvágyat! ♥

Leave a Reply

