‘Secrets’ of permanent weight loss

healthy-lifestyle-diet-fitness-heart-sign-vector-shape-multiple-icons-depicting-various-sports-vegetables-44829978

Sziasztok!

Most, hogy úgy érzem kezdek belejönni a blogozásba, és rengeteg pozitív visszajelzést kapok Tőletek, állandóan csak írnék, és mindig azon pörög az agyam, hogy miről is írhatnék Nektek.
Ez a poszt nagyban hasonlítani fog egy már korábbira, de most arra fogok figyelni, hogy Ti is felismerjétek, hogy mik a fogyás alappillérei, nem csak egybevegyítem, hanem külön pontokba fogom szedni, és megmagyarázom, hogy értsétek, miért is hasznos ez a pár lépés,ami egyébként teljesen egyszerű és kézenfekvő, mégis mindannyian nagyon könnyen ‘megfeledkezünk’ róla, vagy inkább tudomást sem veszünk róluk.

Ez miatt viszont ne hibáztassátok magatokat, mivel Én is évek óta tisztában vagyok velük, mégis gyakran előfordul, hogy nem tartom be ezeket a szabályokat teljes mértékben.

Amibe ma beavatlak titeket, az nem csak a fogyást segíti elő, de garantálja számotokra a szebb és feszesebb bőrt, és megígérem, hogy sokkal jobban fogjátok magatokat érezni, hogyha követitek ezeket a szempontokat. Amit még szeretnék megjegyezni, hogy szerintem most felejtsétek el a különböző fajta diétákat, amik hihetetlen kevés idő alatt, ezzel arányos rendkívül nagy súlycsökkenést ígérnek, mert ha szenvedéssel és koplalással sikerül is megszabadulni pár kilótól, két hét után a duplája fog visszajönni. Nem viccelek, és nem az egészséges weboldalakat ismételgetem, hanem tapasztalatból mondom. Volt időszak, amikor elhatároztam, hogy úgy koplalok, ahogy csak tudok. Inkább meg sem osztom veletek, hogy egy hét alatt mit ettem, mert valószínűleg el sem hinnétek, valamint véletlenül sem szeretnék ötletet adni, vagy példát állítani. Ilyenkor kapcsol a szervezet raktározó üzemmódba, és lesz az ember 1 hét koplalás után, majd a ‘rendes’, inkább azt mondom, hogy megszokott étrendre visszatérve egy kisebbre méretezett víziló. Nem mellesleg ilyenkor az ember stresszesebb lesz, mint azelőtt, hogy hogyan fog megszabadulni a feles kilóktól, amitől csak mégjobban felfelé fog szaladni a mérleg mutatója.

Nem is szeretném húzni az időtöket, lássuk azokat az ígéretes pontokat!

Az, első, szerintem legfontosabb ilyen íratlan szabály, hogy MINDEN FEJBEN DŐL EL!
Sajnos ennél több lehetőség nincs a betük szerkesztésére, pedig ha lenne, még jobban hangsúlyoznám ennek a fontosságát. Ha csak álltatod magad azzal a tévhittel, hogy te most lefogysz, és mindennap azok hagyják el a szádat, hogy holnaptól, vagy majd hétfőtől, akkor már rég rossz az egész koncepció. Itt nincs lehetőség halogatásra, vagy magadnak hazudozásra, ezt vagy csinálod, és mindent beleadsz, vagy maradsz, olyan, amilyen épp vagy. Hidd el, hogy ez nem csak a fogyásnál van így, hanem az élet minden szakaszánál. Márpedig ha szeretnéd valamire vinni, és szeretnéd, hogy te irányítsd a sorsodat, és ne forduljon ez a visszájára, akkor kell tudnod változtatni. Ne arra koncentrálj, hogy egyik napról a másikra drasztikusan változz, és mondjuk a 24/24 óra lustulás után 10 km-es távokat sprintelj le, hanem kezdd el hozzászoktatni a testedet a mozgáshoz, és segíts neki azzal, hogy nem zsíros, cukros ételekkel tömöd magad, mert úgy nem csoda, ha lusta vagy felkelni sétálni egyet a laptop elől.
Ismerd meg a korlátaidat, és ezen belül gondolkozz, ha pedig úgy érzed, hogy képes vagy a tűrőképességed túlszárnyalására, ami nem pikk-pakk fog menni, akkor lépj ki a komfortzónádból.

124365_dieta01

A következő, majdnem ilyen drasztikusan fontos dolog, hogy mozgás nélkül nincsen fogyás.

Tudom, hogy folyamatosan ismételgetem magam, de ez egy ilyen dolog. Demagóg módon ismételgetem az észérveket, és minél jobban meggyőzlek TIteket ezeknek a dolgoknak a fontosságáról, annál inkább csinálni fogjátok. Mint már tudjátok az előző posztokból, habitus, és testalkat függvényében változik, hogy kinek melyik testmozgás a megfelelő. Nem kell feltétlen a félmaratonokra gondolni, vannak ennél sokkal kényelmesebb sportágak. Nem mondanám, hogy könnyebbek is, hiszen van, hogy jógán ugyanúgy szenvedek egy póz tökéletesítésével, mint a 10. kilóméter lefutásával.
Tudom, hogy már megint a jógánál kötöttem ki, de jelenleg hihetetlenül szerelembe estem vele, és nem tudom elképzelni, hogy valakinek ne tetsszen ez a fajta mozgás, mert egyszerűen fantasztikus. Egyébként találtam, egy olyan videót, amilyen jógát én is csinálok, gondoltam megmutatom nektek, hátha kipróbáljátok, és ha tetszik, akkor egy csoportos órára is rászánjátok magatokat.

Ha viszont nem tudjátok ilyenekre rászánni magatokat, akkor menjetek biciklizni, sétálni, amik egyáltalán nem időigényes mozgásfajták (Nem mintha 1 óra jóga az lenne), hiszen ennyit napjában az ember a tévé előtt is eltölt. Viszont hamár ezeket az alternatívákat választjátok, és gyakran szántok rá időt, szerintem 1 hónapon belül valamifajta eredménye biztosan lesz.  hangsúly pedig a rendszerességen van: szánjunk rá naponta legalább 20-30 percet vagy heti 2-3 alkalommal 1-1,5 órát! A szervezetünk fantasztikusan meghálálja!

yoga-silhouette-253

Amit harmadikként említek, az felett sokan elhaladnak és figyelmen kívül hagyják, pedig enélkül élet sincsen, nem hogy fogyás: az elegendő folyadékbevitel. 

Nem véletlenül emlegeti ezt minden fogyis cikk,rovat, vagy akármi. A szervezetünknek szüksége van rengeteg folyadékra, és van egy rossz hírem, nem a cukros üdítőitalokra. Reggel, ha felkelsz, célszerű a napot egy jó nagy pohár vízzel kezdeni, amit ha egy citrom levével felturbózol, nem csak Te élvezed jobban, hanem a szervezeted is hálás lesz érte, sőt, még a fogyásban is segít. A szervezetünk helyes működéséhez, és a méreganyagok távozása érdekében szükségünk van a bőséges folyadékbevitelre, így ne csak akkor igyatok, ha mozogtatok, vagy ha épp 40 fok van, hanem célszerű mindig magatoknál hordani egy fél literes vizet, ami mindig kéznél van, plusz, ha meglátod, akkor biztos fogsz belőle inni. Ezt azért mondom, mert ha nálam régen nem volt víz, biztos, hogy nem mentem be a boltba, hogy vegyek egyet.
Ha nagyon nem szeretitek a tiszta vizet, akkor vegyetek ízesített vizeket, vagy light üdítőitalokat, viszont arra figyeljetek, hogy ne a cukros üdítőitalok legyenek a forrásai egy csomó felesleges kalóriának. Fel sem tűnik az emberek többségének, hogy egy pár deci üdítő mennyi kalóriát jelent, nem tudom Ti hogy vagytok vele, de akkor Én ezt már inkább gyümölcsök formájában viszem be, ami szintén kiváló folyadékforrás, és sokkal egészségesebb cukrokat tartalmaz, mint az előbb említett üdítők. Ha már a cukroknál tartunk, jobb, ha az alkoholt is megpróbáljátok redukálni. 🙂
Hasznos alternatíva még a zöld- és a különbözőféle herbálteák, amiket nem szabad kihagyni a sorból.
A kávéról az a véleményem, bár ez teljesen egyéni, hiszen néhányan teljesen ellene vannak, sokan pedig inkább a pozitív hatásait említik, hogy nem kell róla lemondani, ha szereted. Nyilván nem egészséges a napi 2 liter kávéfogyasztás, de nem gondolom, hogy bármi gond származni napi 1-2 csésze kávétól.
A smoothie-k és a frissen facsart gyümölcslevek is megfelelőek a folyadékbevitel céljára

Smoothie.

Amit még szeretnék megemlíteni, azok a rostok.

Ha szeretnénk megszabadulni azoktól az átkozott felesleges kilóktól, akkor igen is biztosítanunk kell a szervezetünknek ehhez minden segítséget. A növényi rostok jelentős szerepet játszanak a szervezetünk tisztításában, még a finomított cukrok, gabonafélék, és az ebből készült termékek ennek pont az ellenkezőjét teszik, elkényelmesítik a szervezetünket, és az emésztőrendszerünket, így le is lassítják azt. Ahelyett, hogy a szervezetünk lebontaná a bevitt élelmiszereket, ezeket raktározza, így rakódnak ránk az utálatos zsírpárnácskák. A mi célunk pedig az, hogy ezeket a folyamatokat megállítsunk, és megfordítsuk őket, amiben a rostoknak nagy szerepe van, így gyorsítják az emésztést, és beindul a fogyás.
Gondolok itt a mindig emlegetett zöldségekre, gyümölcsökre, és a teljeskiörlésű gabonákra. De itt kell beszélnem a magvakról is, aminél egy szabályt kell betartanunk, a mértéket. Erre tökéletes mérőeszköz a tenyerünk, ennél többet viszont ne fogyasszunk, mert azok nem előrevinni fognak a diétánkban, hanem inkább visszafelé.
A saláták ízesítéséhez inkább a joghurtokat ajánlom, hiszen az öntetek általában tele vannak mindennel, amit kerülnünk kellene, és szerintem egyébként is otthon magunktól sokkal jobbakat tudunk összeállítani, mint a boltokban. Használjatok citromot, borsot vagy akár egy kicsi olivaolajat. A sót azért nem említem, mert ha sikeres diétát akarunk, akkor a só mennyiségét is le kell csökkentenünk.

Az utolsó tippem, ami lehet, hogy elnagyoltnak hangzik, pedig egyáltalán nem az, hogy figyeljünk arra, hogy tálalunk.

Ezt azért szeretném kihangsúlyozni, mert rengetegen abba a hibába esünk, köztük én is, hogy amit kirakunk a tányérra, azt meg is esszük. Ezért célszerű kistányérra tálalni, többnek is tűnik, de kevesebb, és tuti, hogy jól laktok vele. Hiszen mint már írtam, többször keveset. A másik amire figyeljetek, hogy lehetőleg ne a tévé előtt egyetek, vagy valami közben, mert akkor csak faltok, viszont ha csak az evésre koncentráltok, és lassan esztek, hamarabb jól laktok, és egyébként akkor tényleg lehet élvezni az evést, nem csak azért zabál az ember mértéktelenül, mert majdnem meghalt éhen.
Lehet, hogy közhelyeknek tűnnek ezek az apróságok, eleinte én is annak kezeltem őket, de amióta odafigyelek rájuk, tényleg látom az értelmüket.
Egyébként ha szép,gusztusosan van tálalva egy tál saláta, akkor sokkal jobb kedvvel eszi az ember, rögtön nem kényszernek érzi, hogy zöldséget kell ennie.
Azt pedig szintén már részleteztem, hogy reggel lehet bűntetlenül szénhidrátot enni, mivel szükségünk van az energiára, viszont estére csökkentsük le az adagot, képzeljetek el egy piramist, aminek a csúcsa az esti étkezés. Ezt pedig ha lehet ne csúsztassuk 6-7 óra után, ahogy a folyadékbevitelt se elalvás előtt kell pótolni, mert nem tesz túl jót, nem fogtok tudni nyugodtan aludni.

13165419_l-1024x747

Életmódváltással, mozgással, bőséges ásványvíz-fogyasztással, levesekkel, salátákkal, sovány húsokkal és friss gyümölcsökkel annyit tehetünk az egészségünkért és a kívánt testsúly eléréséért, hogy nem egyszerűen büszkék lehetünk magunkra, de még a betegségek is elkerülnek bennünket.

healthy-living

Sok sikert, Rebeka 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s