Cheat days – Should you resist or not?

Sziasztok!

Tegnap, mikor elmentem egy nagyot biciklizni, és betértem a boltba, mert a mamám megkért, hogy vegyek pattogatott kukoricát, beugrott, hogy miről is fog szólni a következő bejegyzésem.
Úgy gondolom, hogy ez nem csak nálam, hanem minden olyan lánynak sarkalatos pont,  aki kűzködik a kilókkal, vagy épp próbálja megtartani a jól megérdemelt alakját.

Lehet, hogy furán fog hangzani, de én abszolút nem vagyok ellene annak, hogy valaki csaljon a diétájában. Számos indokot felsorolhatnék, hogy mivel magyarázom az álláspontomat, de először a legegyszerűbb ‘kifogást’ szeretném felhasználni a mentségemre (és valószínűleg a tietekre is:)) : EMBER VAGYOK.
Véleményem szerint mindannyian emberek vagyunk, úgy vagyunk összerakva, hogy igenis, megkívánunk dolgokat. Már többször mondtam Nektek, hogy a mértékletességben hiszek, ezt fogom most taglalni.
Azonban még mindig azt vallom, hogy ha valamire tényleg szüksége van a szervezetünknek, és az éppen édesség, akkor jelezni fog, és sokszor kötelességünk megadni Neki ezt.

keep-calm-and-have-a-cheat-day

Az egyetlen probléma, amivel szembe kellett néznem a kisebb csalásoknál, az a bűntudat. Tudom, hogy rengetegen küzdenek ezzel az érzéssel, és sokszor nehezebb ezt legyőzni, mint például lefutni azt a szelet pizzát, ami okozta a lelki-ismeretfurdalást. Én két év után ma is ugyanúgy siránkozom az étkezés után, és sokszor nem is feltétlen azért, mert valami olyat ettem, amit nem szabad, hanem azért, mert úgy érzem, hogy túl sokat ettem. Ez nem jó!
Azért is akartam Nektek mindezt leírni, hogy lássátok, hogy én sem vagyok tökéletes, és igenis küzdeni kell az álomalakért, nem adják ingyen, és még akkor is nehéz, amikor már úgy nézel ki, ahogy azt kitűzted célul.
Azonban úgy érzem, hogy napról napra jobb, mindig egy centit haladok előre, és most már megtanultam, hogy azért,mert elnyalok egy gombóc fagyit, vagy kieszem a gyrosból a húst meg a salátát, nem fog összedőlni a világ.
Azért nem egész pizzákról, és mekis kajáról beszélek, mert Nekem ezek egyáltalán nem férnek bele a diétámba, vagy a minőségük, vagy a mennyiségük miatt. Szerintem mindenkinek a saját étkezéséhez mérten kell csalnia, és telezabálni magad a mekiben az én étrendemben nem csalásnak számít, mivel rengeteg munkát rombolhat le 5 perc alatt.

blogger-image-15945884681
Ez legyen az elrettentő példa.

Gondoljatok bele, hogy megéri-e 2-3 hét kemény odafigyelés után bevágni egy mekcsikent, ami tönkre vágja a munkádat. Szerintem nem, legalábbis nekem nem.

A mértékletességről

Ha már csalsz, azt tedd mértékkel. Az én értékrendembe sokkal jobban belefér az, hogy ha mindennap beleviszel az étrendedbe egy kis csalást. Nem feltétlen azokra gondolok, akik épp kemény fogyókúra részesei, hanem azokra, akik a súlyukat próbálják megtartani, vagy akár 1-2 kilótól akarnak megszabadulni. Persze akik többre vágynak, azoknak is ezt az elvet ajánlom, csak nem mindennap, mivel ez még mindig sokkal jobb (szerintem), mint 1 hét odafigyelés után feltörni a hűtőt és kizabálni belőle mindent, amit érsz, majd pedig úgy számlálod el magadban, hogy semmi rossz nem történt, mert te csak a heti egy cheat day-t iktattad be. Én sokkal jobban érzem magam, ha mindennap megeszek egy kis étcsokit, vagy elnyalok egy gombóc fagyit, esetleg eszek egy falatot a barátom pizzájából. Bevallom, vannak olyan dolgok, amikről én sem vagyok hajlandó lemondani. Erre egy nagyon egyszerű magyarázatom van: mert nem akarok.
Rengeteg olyan étel van, amiket imádok, és ha ezeket okosan építem bele az étkezésembe, nem is lesz belőle semmi probléma.

itsnotacheatitsatreat-1024x1024

Most jött el annak az ideje, hogy megint magamat ismételjem. Úgy látszik én már csak ilyen vagyok, de a nagypapám mindig azt mondja, “Ismétlés a tudás atyja.” Ami valljuk be teljesen reális mondás, főleg így az érettségik után bátran állíthatom. Visszatérve a lényegre, arról van szó, hogy mindenre van jobb alternatíva.
Úgyhogy most szolgálok nektek pár ötlettel, amiket nyugodt szívvel fogyaszthattok MÉRTÉKKEL. 🙂

ÉTCSOKI
Figyeljetek arra, hogy 60-70% alatt ne nagyon fogyasszátok. Minél kevesebb a cukor- és a tejtartalom, annál inkább védi a szivet, csökkenti a szív és érrendszeri megbetegedések kockázatát. Gondoskodik az erek állapotáról. Tele van antioxidánssal, így fiatalító hatással van a bőrünkre. A következő jó tulajdonsága az endorfin, azaz a boldogság hormon, ezen nincs is mit magyarázni. Javítja a memóriát -ezért fogyasztjuk előszeretettel a vizsgák ideje alatt.
Ez a legjobb: dán tudósok megállapították, hogy ha minden reggel eszünk 1-2 kockával, akkor a nap folyamán kevésbé leszünk éhesek, így segít a fogyásban, sőt csillapítja az édesség utáni vágyunkat is.

etcsoki450-d00014E5B3f3bf11e5a15

PUDING
Ez az, amit néha készítek el, de akkor szó szerint befalom. Lehet az vaníliás, vagy csokis, készítsd szója-,rízs-,mandula-, vagy kókusztejjel, vagy 0%-os tejjel, és folyékony édesítővel, így egyáltalán nem gazdag a kalóriákban, és isteni!

110_tv32menu___kep2___agglegeny_puding

LIGHT JOGHURTOK
Ez a legegyszerűbb, mert csak kiveszed a hűtőből, és már eheted is. Egyébként azt olvastam, hogy a görög joghurtot is bátran lehet fogyasztani, mivel lehet, hogy nagyobb a zsírtartalma a többi joghurtnál, de sokkal kedvezőbb az emésztésnek, gyorsabban feldolgozza a szervezetünk, szóval görög joghurtra fel!

TELJESKIÖRLÉSŰ PIZZA, POGÁCSA
Mivel egyaránt imádom a pizzát (bár nemet tudok rá mondani) és a pogácsát, ezért sokszor ráveszem magam az elkészítésükre. Ha nagyon vágytok ezekre, akkor készítsétek teljeskiörlésű lisztből, ha pedig pogácsára kerül a sor, ami a specialitásom, akkor általában a túrós fajtáját készítem, amiből szintén lehet a zsírszegény opciót választani.
A pizzatészta lebutított változata a tortilla, aminek valójában semmi köze a pizzatésztához, de szerintem nagyon jó opció. Válassz egy teljeskiörlésű lisztet, vagy zablisztet, vagy bármi ilyenfajtát, és ezt pár csepp vízzel keverds össze, nyújtsd ki és dobd be a sütőbe, majd mehet is feltét rá 🙂

Whole-Wheat-Pizza-Dough-1

BABÁNOS PALACSINTA
Ez a borzasztóan egyszerű recept nekem mindig felér egy bűnözéssel, mert körülbelül ugyanolyan jó.
Egy banán, két tojás, vagy készíts protein pancake-et, öntsd le light joghurttal, szelj rá epret, vagy banánt, EGYSZERŰEN ISTENI!

breakfast

FRIES ÉDESBURGONYÁBÓL
Ha imádod a sültkrumplit, akkor csináld édesburgyonyából! Én egyszerűen imádom, és mint azt biztos tudjátok, rengeteg fajta olaj van, ami egészséges alternatívát jelent, süssétek ezekben ki a krumplicsíkokat. Zseniális.

sweet-potato-fries

BÖGRÉS SÜTI
Ezt is nevetségesen könnyű elkészíteni, keressetek a recepteket a neten, rengeteg variáció van, és simán felér egy cukrászdás sütivel.

FAGYI
Ez az, amire soha nem fogok nemet mondani. Szerencsére nem csak én vagyok az egyetlen, aki figyel arra, hogy mit eszik, így gondolnak a fagyizókban is ránk. Rengeteg fajta light fagyi van már mindenfelé, hozzáteszem, legalább olyan jók, mint a rendesek. Mivel kint jelenleg dögledezünk, így menjetek és fagyizzatok!!

fagyi

Tehát a javaslatom, hogy ha csalni akartok, akkor keressetek egészségesebb opciókat, de ha mindenképp olyat szeretnétek enni, ami elvileg nem megengedett, tegyétek azt mértékkel, és ezt kompenzáljátok valahogy. Én ha arra adom a fejem, hogy ‘vétkezem’ (azért nem szeretem ezt írni, mivel nem diétázom, hanem tartok egyfajta étrendet, amibe szerintem néha belefér egy-két olyan dolog, ami ‘hivatalosan’ nem megengedett) akkor általában utána elmegyek futni, vagy tornázom egyet, így rögtön nem érzem magam rosszul, hogy olyat ettem, amit nem kellett volna.
Ha lehet, akkor a cheat days-ek alkalmával ne a meki felé vegyétek az irányt, akkor inkább egyetek meg egy egész pizzát, szerintem még mindig jobban jártok! 🙂

f94be237ec80ec1058da72b14d5888ca

5 RULES OF CHEAT MEAL 3
A végére ez a bölcselet, én ezt az elvet vallom.

Tisztában vagyok vele, hogy most a fitness oldalak ellenkezőjét írtam le nektek, de a célom nem is az, hogy beavassalak titeket abba, amit ezeken az oldalakon olvasok, hanem leírjam a saját tapasztalataimat és álláspontomat.

Csak reménykedni tudok, hogy minden bejegyzéssel előrébb viszlek titeket, és abban is bízom, hogy megfogadjátok ezeket az apróságokat, kipróbáljátok őket.

Puszi, Rebeka

Leave a Reply

