Sziasztok!

Mostanában sokat gondolkozom, hogy miről is írjak nektek, ami valamilyen szinten motivál titeket, erőt ad ahhoz, hogy átállítsátok az agyatokat, és tényleg áttérjetek az egészséges életmódra.
Agyaltam, agyaltam, majd pedig arra gondoltam, hogy mi volt az, ami engem rábírt arra, hogy változtassak.
Sokan úgy állnak neki, mint ahogy én is az átállásom első fázisában. Rágooglizunk rövidebbnél rövidebb, brutálisabbnál brutálisabb diétákra, amik előadják, hogy 8 nap alatt 18 kilótól fogunk megszabadulni, mindezt pedig úgy fogjuk elérni, hogy 10 év múlva még mindig tartani fogjuk a súlyt, amiért annyit szenvedtünk, sőt lehet, hogy még fogyunk is a semmittevéstől.
Hát csalódást kell okozzak, ez az álomvilág. Az én véleményem az, hogyha tényleg búcsút szeretnénk mondani a felesleges kilóktól ÖRÖKRE, akkor nem fog segíteni rajtunk egy csodadiéta sem. Valóban igaz, hogyha koplalunk egy hetet, akkor adunk is le, és a jövőheti esküvőn, szalagavatón pár centivel karcsúbb lesz a derekunk, de senki ne próbálja nekem megmagyarázni, hogy ez így is fog maradni, pláne azok után, hogy a saját bőrömön is tapasztaltam, hogy nem így van.
Sajnos az életünkben egyre nagyobb szerepet kapnak a gyors dolgok. Sajnos ez nem így megy. Hosszú idő? Igen. Nehéz lesz? Igen. Kifogod bírni? Igen. Megéri? IGEN.
Az elején tényleg nehéz, de úgy gondolom, hogy minden egyes pillanata az egészséges életmódnak megéri, és meg fogjátok magatoknak köszönni 10-20 év múlva, hogy így döntöttetek. Soha nem felejtem el, hogy eleinte mennyi borzalmasan néztem a salátámra, mennyire nem élveztem, aztán rájöttem, hogy mennyire változatos ez az életmód, mennyire könnyű jókat enni egészséges alapanyagokból és ami a legfontosabb, hogy mennyivel jobban érzem magam a bőrömben.
Nem mondom, hogy nincsenek olyan napjaim, akikor egy bálnának érzem magam, vagy amikor rettenetesen bűntudatom van valami étel miatt, vagy azért, mert kihagytam az aznapi tornát. De igenis, az esetek kilencven százalékában nagyon jól érzem magam, büszke vagyok arra, amit elértem, magabiztos vagyok és elégedett. 3 éve számoltam vissza a napokat, hogy mikor lesz már vége az aktuális diétának, sanyargattam magam, és semmi eredménye nem volt a kínlódásnak.
Ma itt vagyok, egészség tudatos, 10 (vagy már több) kilóval könnyebb, edzett és nagyon boldog, amellett, hogy imádok enni, és abszolút nem rágódom azon, hogy most hány kalóriát ettem meg, vagy 2 falattal többet ettem, mint amit a diéta megengedett.
Amit ebből az egészből kiakartam hozni az az, hogy állítsátok át az agyatokat, ne áltassátok magatokat azzal, hogy könnyű lesz, mert nem lesz könnyű. Akkor fog sikerülni, hogyha tényleg nagyon szeretnétek megvalósítani a céljaitokat, tesztek is érte, és nem szenvedésnek fogjátok fel, mert akkor az egésznek semmi értelme.
Hagyjatok fel a fogyi bogyókkal, a 3 napos, 1 hetes diétákkal, egyetek egészséges, rostban gazdag, teljeskiörlésű dolgokat, vegyétek a fáradtságot elmenni mozogni, sétálni napi rendszerességgel, és meg lesz az eredménye.
Szerintem senki ne várja, hogy sikerülni fog a kitűzött cél idő,energia, elszántság befektetése nélkül, aminek az alappillére az állandóság. Ha egyszer nem sikerül, ne hátrálj meg, hanem állj fel, és próbáld újra. Ne a tökéletes pillanatra várj, hanem kezd el most.

One thought on “Daily motivation

Leave a Reply

