Sziasztok !

Tudom, hogy nagyon elhanyagolom a blogomat, ez valószínűleg azért van, mert elég rosszul érintett egy negatív kritika, amit sajnos felvettem és elgondolkoztam rajta, holott tisztában vagyok vele, hogy az pont az ilyen rossz indulatú, irigy emberekkel nem szabadna foglalkoznom. Viszont nagyon nagyon hálás vagyok a többi dícséretért, a sok támogatásért.
Hoztam Nektek pár receptet, amit a napokban próbáltam ki, és mindegyik elég jól sikerült.

Túrós pogácsa

Mivel világ életemben rajongtam a túrós pogácsáért, de most már az első receptemet sem engedhetem meg magamnak a fogyás érdekében, két újabb recepttel kellett előállnom. Az első talán jobban megfelel a pogácsa feltételeinek. 🙂

Hozzávalók: (csak közelítőleg tudom megmondani, mert érzéssel dobáltam össze)
10 dkg liszt (én kb. 7dkg tökmaglisztet és 3dkg zablisztet használtam)
fél bögre natúr joghurt
12,5 dkg zsírszegény túró
1-1,5 mokkáskanál só
1,5 g élesztő
1 tojás a kenéshez (elhagyható)
10 dkg sajt

Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk, majd az összetevőket belerakjuk egy tálba és összekeverjük. Ha a fenti arányokkal nem jó a tészta, akkor kicsit lehet több joghurtot vagy lisztet használni. Fél órát hagyjuk pihenni a tésztát. Ha ezzel készen vagyunk, akkor kinyújtjuk a tésztát, de úgy,hogy az egyik felét vékonyabbra nyújtjuk. Ezt megkenjük tojással és ráhajtjuk a vastagabb részét a tésztának. Majd elfordítjuk a tésztát 90 fokkal, és megint megcsináljuk a hajtogatást. Ez a rész egyébként kihagyható, de akkor nem lesz szép, réteges a végeredmény. A kinyújtott tésztát(kb 2 cm magas) megkenjük tojással és kiszaggatjuk a pogácsákat. A végén zsírszegény reszelt sajtot tettem a tetejükre, de akármilyen maggal is működik a dolog. (pl:szezám)
Előmelegített sütőben kb. fél óráig sütjük,amíg aranybarnára nem sülnek. (Ez a tökmagliszt esetében inkább aranyzöldet jelent, de majd meglátjátok. :))

A másik, ami kevésbé hasonlít a pogácsára:
Hozzávalók:
70 g liszt (én ismét az előző kombóval dolgoztam, nagyon ajánlom a tökmaglisztet, mivel iszonyú jó makrókkal rendelkezik és finom is)
2 tojás
25 dkg túró

Elkészítés:
A hozzávalókat összedolgozzuk és kis ‘puffancsokat’ készítünk a tésztából. A tetejét ismét lehet sajttal van valamilyen maggal díszíteni. Előmelegített sütőben kb 15-20 perc kell neki.

Nagyon jók a makrók, minimális a szénhidrát tartalma, ha jó liszttel készítjük el. Ja, és iszonyatosan gyorsan elkészül. Bevallom, én még vacsira is néha elkészítem.

13950905_10201645526217867_935908755_o

Kókuszgolyók
Én reggelire ettem a kis golyókat, de nassolni is tökéletes választás. Maximálisan csökkenti az édesség iránti vágyat, és simán van olyan jó, mint az eredeti változata.
5-6 szem golyó jön ki ebből az adagból,szóval ha az egész családnak szeretnétek ipari mennyiséget készíteni, akkor minimum triplázzátok az adagokat. 🙂

Hozzávalók:
2 evőkanál tökmagliszt/lenmagliszt
1 evőkanál kókuszliszt
1 evőkanál holland kakaópor (cukrozatlan)
édesítő
folyadék, hogy gyúrható legyen a massza (nekem ez minimális víz volt)
kókusz reszelék a forgatáshoz

Elkészítés:
Összedolgozzuk az alapanyagokat, golyókat formálunk és beleforgatjuk őket kókusz reszelékbe. Fél órát javasolt hűtőben tartani a jobb állag érdekében. Egyétek egy kis gyümölccsel, hát kinek kell így bűnöznie ?!

13931436_10201645477296644_1397246032_o

Töltött padlizsán

Édes után megint egy kis sóssal rukkolok elő. Igazából ezt a receptet is én kreáltam, azokból, amiket itthon találtam. Nagyon el tud telíteni, gyors, finom, és nem utolsó sorban semmi ch nem szükséges hozzá.

Hozzávalók:
1 db padlizsán
kb. 125 dkg darált hús (én pulykával csináltam)
hagyma
1 db light cottage cheese

bors

Elkészítés:
A padlizsánt ketté vágjuk és bedobjuk addig a sütőbe, amíg az étel másik részét összeállítjuk. Egy serpenyőben kis kókuszolajon hagymát pirítunk, majd belerakjuk a darált húst. Sózzuk, borsozzuk. Ha már elértük a húsnál a kívánt színt,ráüntjük a cottage cheeset. Addig kevergetjük, amíg nagyjából el nem fő a leve. A sütőból kiszedett padlizsánok belsejét kikaparjuk, és megtöltjük őket a darált húsos keverékkel. A tetejére lehet egy kis sajtot reszelni, és én a kikapart padlizsánt is a tepsibe raktam, így rakjuk be kb. negyed órára sülni a töltött padlizsánt.

image1 (17)

Túrógombóc

Ki nem hallott már az egészséges, zabos túrógombócról. Végre nekem is megvan a recept, amivel olyan lett az eredmény, amilyet én is elképzeltem.

Hozzávalók:

25 dkg túró
1 evőkanál joghurt
1 ek. xilit vagy bármilyen édesítő
fél kiskanál só
6 evőkanál zabpehely
1 nagy tojás
vanília esszencia
Búzadara gyanánt:
darált dió (vagy mandula)
zabpehely
xilit

Elkészítés:

A gombóc alapanyagait összegyúrjuk és gombócokat formálunk belőlük. A kész gombócokat forrt vízbe dobjuk és addig főzzük őket, amíg fel nem jönnek a víz tetejére.
Ameddig a gombócok sülnek, addig egy serpenyőben megpirítjuk a darált diót a zabpelyhet és a xilitet. Ha kész, ezekbe forgatjuk a gombócokat.
A cukros tejföl helyett és natúr joghurtot kevertem össze oreós fehérjeporral, isteni volt.

13898732_10201618403819824_619900176_o

Granola

A személyes kedvencemet akartam a végére hagyni. Ez az isteni granola alapja yolcsitaeats.com-ról származik, de én kicsit változtattam, felturbóztam a receptet.

Hozzávalók:
2 csésze zabpehely
1/4 csésze feldarabolt mandula
1/4 csésze feldarabolt dió
1/4 csésze hajdina
1/4 csésze mogyoró (sózatlan)
1/4 csésze lenmag
3 ek olvasztott kókuszolaj
2 evőkanál méz
3 ek kókuszreszelék
fél bögre szárított gyümölcs (nekem vörösáfonya és datolya volt)

Elkészítés:
A kókuszreszelék és a gyümölcsök kivételével keverd össze az alapanyagokat, és egy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntsd bele. Kb 20 percig sütjük előmelegített sütőben. Ha ezzel megvagyunk, akkor a maradék alapanyagokat is hozzákeverjük.

Én amióta megcsináltam,  mindennap ezt eszem reggelire, nem lehet megunni, és ezerszer egészségesebbek, mint a boltban kapható társaik. (Persze horror áron. )
Én legjobban gyümölccsel és joghurttal szeretem.

image4 (5)

Jó sütögetést és jó étvágyat kívánok!
Ha esetleg elkészítitek valamelyik receptet is, légyszi osszátok az instagramon és jelöljetek meg a képnél, kíváncsi vagyok hogy tetszettek. 🙂

 

2 thoughts on “Recipes

  1. Szia! Nagyon örülök, hogy visszatértél, remélem gyakrabban kapunk új posztokat! 🙂 A pogácsát holnap ki is fogom próbálni.

    És szeretnék szólni mindenféle rosszindulat nélkül, hogy 250 dkg túró rengeteg. 😀 Az maximum 25 dkg lehet, és 250 az gramm (de szóljatok, ha tévedek) ??! 🙂

    Like

Leave a Reply

