Mindegy hányszor esünk el, ha fel tudunk állni és emelt fővel tovább menni!

Sziasztok !

Először is minden kedves olvasómtól azt szeretném kérni, hogy amilyen téma érdekel Titeket, és úgy gondoljátok, hogy tudnék  segíteni, vagy kíváncsiak vagytok a véleményemre, akkor légy szíves valamilyen formában ezt tudassátok velem, mert naglove-letteryon szívesen blogolnék és segítenék Nektek abban, amiben tudok, de sajnos elég kötött az a téma, amiben én mozgom, és egyre fogyóban vannak az ötleteim. Szóval valamelyik közösségi platformon támadjatok le könyörögve kérlek Titeket, lehet az a tumblr is névtelenül (rebeccanyitrai.tumblr.com)

 

Most viszont mesélek Nektek arról, hogy hogyan is telik egy napom sportot és étkezést tekintve (más gondolom senkit nem érdekel haha).
Nyár óta nagyon rajta vagyok a rengeteg mozgáson és a tiszta étkezésen, hiszen kár tagadni, felkaptam pár kilót, aminek a mai napig nem tudom a pontos okát, de hát ez már csak így van, néha vékonyabb az ember, néha felkap egy kicsit, el kell fogadni és tenni ellene.
Rengeteg agyalás után, hogy mi lehet a probléma, próbáltam segítségért fordulni. Voltak rosszabb hetek, mikor úgy éreztem, hogy semmi értelme folytatni, mert nem látok semmi változást, sokszor szenvedésnek és erőlködésnek éltem meg a diétát. Amire ez alatt az idő alatt rájöttem, hogy kár türelmetlennek lenni, időt kell adni magunknak és a testünknek, hiszen ha egészséges úton akarunk megszabadulni a felszaladt kilóktól, akkor ez nem egyik napról a másikra megy. A másik, véleményem szerint legrosszabb dolog amit tehetünk, hogyha szenvedünk az úton, hogyha nem próbáljuk meg élvezni azt amit csinálunk, ha nem azért megyünk el futni vagy a kondiba, hogy utána fülig érő vigyorral jöjjünk ki a büszkeség miatt, vagy hogyha nem azért figyelünk oda a kajára, hogy utána boldogan, büszkén nézzünk a tükörbe és mindenkinek elmesélhessük, hogy mekkora kitartással értük el azt, amit kitűztünk magunknak. Nem azt mondom, hogy ne a cél lebegjen folyamatosan a szemünk előtt és ne azért csináljuk, de ha görcsös az egész folyamat, akkor felesleges csinálni az egészet. Ezért célszerű tartani csalónapokat, vagy kipihenni magunkat egy nehéz hét után, mert ha nem tesszük meg, akkor hamar bele lehet fáradni ebbe az egészbe, és feladni félúton. do-it-for-the-damn-you-got-hot
Na, megint elkalandoztam, tehát ott tartottam, hogy segítséget kértem. Mindenki, aki jobban ért ehhez az egészhez, mint én, és azért vannak egy páran (:D) , azt gondolta, hogy rosszul van elosztva a táplálék, nem is a túlzott szénhidrát bevitellel volt a probléma, hanem a rettentően kevés fehérjével, szétsportoltam magam, ami kb heti 4-5 futást jelentett és a többi sportot még nem is mondtam, ezek után pedig nem sűrűn ettem, nem tudott a szervezetem miből gazdálkodni, és úgy raktározott, ahogy csak tudott.
Azóta elég sok dolgot megváltoztattam, és tekintve, hogy kénytelen vagyok elhagyni a glutént ezentúl, a szénhidrát bevitelem is megcsappant, vagy inkább azt mondanám, hogy sokkal jobb forrásokból viszem azt be, mint eddig. (gyümölcs, és magas fehérje tartalmú, paleolit lisztek, köles, hajdina) A fehérjére sokkal jobban odafigyelek, megpróbálok mindennap enni húst vagy halat, ha tehetem kétszer is(eddig kb. heti egyszer ettem húst), illetve mindennap eszem tojást, túrót, görög joghurtot, fehérjével keverve. KidsHealthyEatingPlate_Jan2016
Az eloszlás pedig egyértelmű, reggel mehet a gyümölcs, persze sosem magában, még mindig rajongok a palacsintáért, de eszem fehérjés túróval, gofrival és chia pudinggal is. Délben általában valamilyen húst eszem, a ch pedig a köretből származik, ilyenkor mindig próbálok sok zöldséget is enni, hogy meglegyen a teltségérzet. Délután is mindig igyekszem valamit bekapni, hiszen megpróbálok figyelni a sokszor keveset felállásra, a vacsora pedig mindig ch mentes, általában zöldség, hallal vagy tojással.
A sportot tekintve nem fogok sok újjal szolgálni, mivel mindig nagyon aktív voltam, ez most sincs másképp. Mindennap találok magamnak egy órát a mozgásra, és mindig azt csinálom, amit épp a testem ’megkíván’. Legtöbbször futok, vagy jógázom, de mostanában megint edzek, ha épp rászánom magam, viszont sajnos ezt annyira nem érzem a világomnak. Tudom, hogy kéne, de egyszerűen nem tudom rávenni magam, sokkal jobban esik a szabadban futni egyet. Ez mostanában reggel történik, munka előtt éhgyomorral. Nem tudom, hogy ez kinek tűnik első hallásra kézenfekvőnek és elfogadhatónak, de én nagyon szeretem, akármilyen fura is. Rögtön beindítja a napomat, nem vagyok egésznap fáradt, és nagyon jó érzés tud lenni, hogy mikor elkezded a napot, tudod, hogy ,már az edzést is letudtad, és már erre sincs ’gond’. Nekem mondjuk ez nem gond kérdése, inkább az idővel állok hadilábon párszor. Az éhgyomros edzésnek persze több előnye is van, hiszen ilyenkor a legalacsonyabb a vércukorszint és üresek a glikogénraktáraink is (most biztos azt hiszitek, hogy nagyon okos vagyok, pedig nemrég néztem utána J ) , a lényeg leegyszerűsítve, hogy nem abból nyer energiát a testünk, amit mondjuk 1 órával előbb megettünk, hanem tényleg kénytelen a zsírt égetni. Most már engem biztos, hogy senki nem tud meghatni kifogásokkal, hiszen miután reggel 6-kor felkeltem, megiszom a kis kávémat és zöldteámat, leedzem, és gyakran még a reggelimet+ebédemet is ilyenkor dobom össze. Szóval ha tényleg akarjátok találni fogtok mindenre időt.image1 (19)
Nekem egyébként nagy segítségemre van a Nike+ applikáció, de nagyon jó pl. az endomondo is, hiszen mindig bíztatnak, hogy már csak például fél táv van vissza, számon tartja a saját rekordokat is, amiket meg lehet dönteni, illetve a távot is be lehet állítani, így talán nagyobb akaratereje van az embernek lefutni a kitűzött kilómétereket.
A jógáról most nem szeretnék bővebben beszélni, mivel elég sok kérdést kapok róla, inkább egy külön bejegyzést szeretnék neki biztosítani, hiszen megérdemli.

14045202_10201681959088666_455893301_o

Ha edzésre kerül a sor, akkor még mindig Kayla Itsines BBG programjához nyúlok, hiszen relatív kevés idő alatt ( a BBG-s lányok tudják, hogy ez annyira nem kevés.. 😀 ) nagyon megmozgat, rettentő az izomláz, de garantált az eredmény. Előző posztban tudtok erről a guide-ról részletesebben olvasni.

14075038_10201681959168668_1789792472_o
Remélem valamennyire segítségetekre van ez a poszt is, illetve nagyjából be tudtalak Titeket avatni a napi rutinomba. Soha nem késő belekezdeni ebbe az életmódba, a lényeg a kitartás és az akaraterő, na meg persze az sem mindegy, hogy hogyan áll hozzá az ember ehhez az egészhez.

Rebeka

2 thoughts on “Mindegy hányszor esünk el, ha fel tudunk állni és emelt fővel tovább menni!

  1. Szia, figyelj szerintem nagyon rossz úton haladsz, főleg, hogy felvitted az állati eredetű termékeknek a fogysztását. A húsban, tojásban, és a tejben nincs egészséges protein. Ha van időd, kérlek nézz meg egy videót, yt-n fent van, mindenképpen megéri. Úgy keress rá, hogy a legjobb beszéd amit valaha hallottál – gary yourofski.

    Like

    1. Szia. Azóta hízom,amióta teljesen elhagytam az állati eredetű fehérjéket, mert máshonnan nem igazán tudtam hozzájutni, és abszolút nem érzem tőle rosszul magam, mértékkel fogyasztom. Úgy tudom vannak olyanok, akik ettől az életmódtól fogyni tudnak, én nem ide tartozom. Eszem ágában sincsen vegannak lenni, vagy ‘majdnem’ annak lenni, ha ilyen létezik, de teljesen elismerem azokat, akik erre képesek. Ez az én utam, én így érzem jól magam, szeretek jókat enni, amihez hozzátartozik a hús és a tojás (nálam), tejet pedig növényi eredetűt fogyasztok.

      Like

Leave a Reply

