Salty snacks, my life

Sziasztok!

Tudom, hogy már legalább három hasonló recept van a blogomon, de mivel ez a kedvenc nasim, így próbálom finomítani a receptet, melyik a legfinomabb és legkalóriaszegényebb, eddig szerintem ez felelt meg legjobban az elvárásaimnak. Ezt a receptet a Salátagyár oldalán találtam, és igazán megtetszett, de mivel se dia wellness lisztem, plusz 80g sajtot sem akartam belesütni a kis rudacskákba, szokás szerint formáltam a recepten (konkrétan átírtam az egészet) hogy passzoljon az én világomhoz, na meg ahhoz, ami épp a hűtőben volt. Nos, lássuk, hogy alakult:

Hozzávalók 
50 dkg zabliszt
60 dkg rizsliszt
40 dkg tökmagliszt (ezeket nyilván úgy és olyan liszttel variáljátok, ahogy jól esik)
12,5 dkg túró
1 teáskanál só
5 dkg puha kókuszzsír
3 evőkanál zsírszegény joghurt
1 tojás (szétválasztva)

Elkészítés
Először  a liszteket, a túrót és a sót összedolgozzuk a kókuszzsírral, amennyire csak lehetséges. Lehetőleg tényleg puha legyen a kókuszzsír, különben elég makacsul ragaszkodik a szilárd formájához. Ezt követően a tojást szétválasztjuk, a sárgáját a tésztához adjuk, majd a joghurtot is hozzáöntjük a tésztához, és addig gyúrjuk, amíg homogén tésztát nem kapunk.
Egy gyúródeszkán kinyújtjuk a formát, ilyenkor lehet hajtogatni, aki tudja hogyan kell, és van hozzá energiája. A tetejét megkenjük a maradék tojás fehérjével. Tetszés szerint felcikkezzük a tésztánkat, és kedvenc magjainkkal, sajttal szórjuk meg a tetejét. Így már mehet is az előmelegített sütőbe kb. 20 percre, amíg aranybarnára nem sül.

DSC_6279
Szerintem csak úgy eteti magát, isteni. Aki esetleg megcsinálná, az tudja a dolgát, instagramon lehet megjelölni, várom, hogy lássam a műremekeket. 🙂

DSC_6284        DSC_6285DSC_6291
Rebeka

Leave a Reply

