An obsession, a deep love, yoga

Mindenki, aki követ valamelyik közösségi platformon, vagy valamennyire képben van a mindennapjaimmal, az tudja, hogy a “legújabb” (bár már másfél éve tart) megszállottságom a jóga lett, ennek a csodás sportnak szentelem a szabadidőmet, a reggeleket, a szabad estéket.


Én is, ugyanúgy ahogy szerintem jó sokan közületetek, azt gondoltam, hogy ez a sport nagyjából semmi másból nem áll, mint nyújtásból és meditációból, körülbelül úgy álltam hozzá, amíg nem tudtam róla semmit, mint a sakkhoz.
Mivel soha, tényleg SOHA nem tartoztam a hajlékonyabb emberek közé, és a lehajolás és én például külön kategória volt, illetve amíg az összes táncostársam a spárgától elkezdve mindenre képes volt, nekem pedig mindig csak ezeknek az imitálása jutott, ezért legvadabb álmaimban sem képzeltem, hogy a jóga az a sport, amit nekem találtak ki. Elég érdekes, mert ilyen téren nyitott embernek érzem magam, úgy gondolom, hogy majdnem minden mozgásformával tudok azonosulni. Hát, lényeg a lényeg, a jógát nem soroltam ide, akármilyen felkapott is az utóbbi időben.


Az én kis csodám, avagy a nagy fordulat akkor következett be, amikor egy drága ismerősöm (♥) elkezdte a jóga oktató tanfolyamot, majd hosszas unszolás után elrángattak engem és a kis családomat egy csoportos jóga órára.
A legelső próbálkozásaim a dinamikus jógafajtához köthetők, illetve a legszimplább hatha jógához. Anno nekem is hihetetlen volt, hogy csupán egy hónap alatt hihetetlenül látványos eredményeket,javulást értem el, és rádöbbentem, hogy igenis van bennem perspektíva ehhez a sporthoz.


Hogy mi fogott meg a jógában? Ezt a mai napig nem igazán tudom szavakba önteni. Talán az, hogy számomra ez jelentette, mai napig jelenti a legnagyobb kihívást. Hogy a rohanó hétköznapokban van egy órácskám, amit csak magamra szentelek, csak magamra koncentrálok. Csak én és a szőnyegem. Én is teljesen hülyeségnek tartottam azt a sok körítést, amit a jógához kapcsolunk. Hogy megtalálod a lelkedhez vezető utat, hogy jobban megismered önmagad. Ma már semmiféle ilyet nem tartok hülyeségnek. Amióta jógázom, hiszek a test-lélek-szellem háromszögében, hiszem, hogy mindegyik kell a tökéletes egyensúlyhoz, és ha az egyik valamilyen szinten el van nyomva, akkor soha nem lesz az ember tökéletesen kiegyensúlyozott és boldog.14045202_10201681959088666_455893301_o
Amikor a szőnyegen vagyok, elfelejtek minden problémát, nincsenek negatív gondolatok, mindent és mindenkit kizárok. A másik dolog, ami miatt szerelembe estem ezzel a sportággal, hogy az együtt gyakorlókból kialakult egy kis család, amelynek az összes tagja fanatikussá vált, ami teljesen összehozott minket.
Hogy hozzak egy kicsit lényegesebb,hasznosabb infot, hogy ti is képben legyetek: A jogának elég sok alfaja van, a legismertebb és elterjedtebb a hatha jóga, ami a pozitív és negatív energiák egyensúlyára van kiélezve. Ennek is több típusa van, a ‘gerinc jóga’, ami szerintem elég hülyeség, mert minden jóga gerinc jóga egyben. De ilyen pl. a női jóga is. Van még a bikram-jóga, amely 26 ászanából tevődik össze (pózból), mindez melegben történik. De van akrojóga, flow, stb. Én már kb. egy éve astangázom, a jógán belül ez az, ami számomra tökéletes. Az astangát legjobban a tánchoz tudnám hasonlítani olyan téren, hogy egy ‘koreográfiából’ épül fel, mindig ugyanaz az ászana jön ugyanaz után, vannak álló, ülő ánaszák, illetve napüdvözletekkel ‘melegedünk’ be, az ászanákat pedig le is vezetjük. Úgy nevezett vinyászákkal vannak összekötve a pózok, ez biztosítja, hogy a gyakorlat folyamatos, elég fárasztó is egyben, fizikai és mentális energiát is igényel.

Amit minden kezdőnek javaslok, hogy fogadjon meg, az egyértelműen az, hogy ne astangával kezdjen. Emellett fontosnak tartom, hogyha nem is engedheted meg magadnak, hogy folyamatosan csoportos órára járj, legalább az elején próbálj meg párszor elmenni, hogy elsajátítsd a napüdvözletet, az alap pózokat, és ezekhez kapjál kellő segítséget, mert nagyon fontos, hogy ezeket helyesen csináld. Ezek után szerintem nyugodtan lehet gyakorolni youtube videókra otthon, de most már egy csomó ebook is segítséget nyújt az otthoni jógázóknak.

Namaste xx

Leave a Reply

