Mentes almás pite

Sziasztok!

Mostanában nem jövök túl sok recepttel, ugyanis szívesen csinálom a jól bevált sós és édes nassolni valókat, viszont most kaptam egy nagyon jó almás pite receptet, amit rögtön ki is próbáltam, persze megváltoztattam jó pár dolgot. Na szóval, végre valamit szívesen osztok meg veletek, mert annyira jól sikerült, hogy fél nap alatt elfogyott az adag, úgyhogy ajánlom, hogy rögtön dupla mennyiséget csináljatok belőle 😀 Természetesen lisztmentes, cukormentes, laktózmentes 🙂

Alapanyagok:
Tészta:
10dkg zabpehelyliszt
-6dkg lenmagliszt
-4dkg rizsliszt (mindent úgy variáltok, ahogy jól esik
-2teáskanál sütőpor
-4 ek laktózmentes tejföl
-1 ek kókuszzsír
-4 ek növényi tej
-1 csipet só
-30 csepp édesítőszer, vagy eritrit (nekem sajnos elfogyott, de mindennel működik:))

Töltelék:
5 db nagy alma
-fahéj
-fél kicsi citrom leve
-1 ek cukrozatlan vaníliás pudingpor
-30 csepp folyékony édesítőszer (Én alig raktam bele, ha elég édes az alma, nem igazán igényli szerintem)

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, annyira kemény állagot kell kapjunk, hogy ne ragadjon, formázható legyen. A tésztát ketté vesszük, kinyújtjuk és az első részét egy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Én jó vékonyra nyújtottam, hogy ne a tészta domináljon a végén. Ez után lereszeljük a megpucolt almákat, összekeverjük a töltelék többi összetevőjét(kis vizet is lehet hozzá adni) és az almával összekeverjük. Ha kész, beterítjük vele a tésztát, és a második tésztalapot is ráterítjük az almás rétegre, amit megkenünk tojássárgájával. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük, míg a teteje aranybarna  lesz. 16442856_10202375225379890_1607787842_o

Jó sütögetést! 🙂

Leave a Reply

